11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler Avrupa bütünleşme teorilerinin temelleri hakkında bilgi edineceklerdir.
  • Öğrenciler bütünleşme sürecinin değişik aşamaları ve genişleme sürecini açıklayabileceklerdir.
  • Öğrenciler bütünleşme sürecinde önemli aktörlerin pozisyon ve çıkarlarını özetleyebileceklerdir.
  • Öğrenciler iç ve dış faktörlerin önemli aktörlerin pozisyon ve pazarlık yapma kapasitelerini nasıl etkilediğini örnekleyebileceklerdir.
  • Öğrenciler bütünleşme süreciyle ilgili farklı açıklamaları karşılaştırabilecek ve değişik açıklamaların güç ve zayıflıkları konusunda tartışabileceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Avrupa Birliği nedir? Pascal Fontaine 2006: Europe in 12 lessons, European commission publication, Kısım 1 – 5  http://ec.europa.eu/publications/booklets/euglance/60/indexen.htm
2 Avrupa Bütünleşme Teorileri (Sunum Teknikleri) Ian Bache/Stephen George 2006: Politics in the European Union, Oxford University press, Kısım 1
3 Savaş Sonrası Avrupa ve Paris Antlaşması Bache/George: 5 + 6
4 Avrupa Toplulukları (EDC, EPC, Euratom) ve Roma Antlaşması (EEC) Bache/George: 7 + 8
5 Sınav I
6 Avrupa Ekonomik Topluluğu ve Boş Sandalye Krizi Bache/George: 11 + 12
7 Güneye doğru bütünleşme ve Avrupa Tek Senedi
8 Avrupa Birliği’nin Oluşumu: Maastricht Antlaşması Bache/George: 13
9 Doğu Bütünleşmesi için Hazırlanma: Amsterdam ve Nice Antlaşmaları Bache/George: 14 + 15
10 Sınav II
11 Doğu Bütünleşmesi Görüşmeleri Neill Nuggent 2004, kısım 3 and 4
12 Türkiye’nin Üyeliği Perspektifi Barysch, Katinka/Everts, Steven/Grabbe, Heather (2005) Why Europe should embrace Turkey, chapter 1, 2 (and 3); http://www.cer.org.uk/pdf/p637europeembturkey.pdf
13 Anayasa Antlaşması ve Avrupa Bütünleşmesinin Geleceği Bache/George: 16 + 17, Treaty of Lisbon http://europa.eu/lisbon.treaty/index.en.htm
14 Dönemin Gözden Geçirilmesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda dı geçen kaynaklar, power point sunumlar, AB web sitesinden alınan kaynaklar ve Avrupa navigasyon sitesinden alınan bilgiler (konuşmalar, fotoğraflar, gazete makaleleri ve karikatürler)
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
20
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
80
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
4
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
3
10
Final Sınavı
1
    Toplam
132

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, X
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek X
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek X
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek X
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek X
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak X
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010